A Toyota most mutatja be azt a sorozatgyártású tüzelőanyagcellás autóját, amelyet jövő tavasztól bárki megvásárolhat (aki olyan helyen, él ahol forgalmazni fogják az újdonságot), a Honda csak egy évvel későbbre ígéri a saját ilyen kocsiját, ennek megfelelően az itt látható FCV még csak tanulmány.
A korábbi tanulmányokhoz képest már lényegében a sorozatgyártású változatot látjuk, amelyen már lényegében semmit nem kell módosítani ahhoz, hogy az gyártható legyen. A hosszú éveken át valós forgalomban tesztelt FCX Clarity-hez képest jelentősen átalakították a technikát, amíg korábban az első ülések között helyezkedett el az áramot termelő tüzelőanyagcella, most az a hajtómotorral együtt a kocsi orrában, a motortéren belül helyezkedik el.
Ebben nagy szerepe volt annak, hogy a továbbfejlesztett tüzelőanyagcella energiasűrűségét 60 százalékkal megnövelték, így a 100 kW kimenő teljesítményt a korábbinál harmadával kisebb térfogatból képes előállítani. A hatótávolságról annyit mondanak, hogy az a saját számítások szerint meghaladja a 700 kilométert, ami lényegesen több a Toyota Mirai 480 km-es értékénél. A Honda mérnökei egyébként nem csak az autóvezetőkre gondoltak az FCV megalkotásakor, készítettek egy olyan külső energiaátalakítót, amely állandó 9 kW teljesítményt tud biztosítani háztartási elektromos készülékek ellátására – ez hasznos tud lenni például természeti katasztrófák esetén, amikor napokig nem működik az elektromos hálózat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!