Ha nem is állt a feje tetejére a világ (bár a cégközpont előtti szoborral ez majdnem sikerült), az a furcsa helyzet áll most elő, hogy a Porsche 911 két alap-szintje már megkapja az új fejlesztésű, 3,0 literes biturbó boxert, miközben az ezek fölé pozicionált GTS legalábbis egyelőre változatlanul folytatja.
A 911 Carrera esetén az új erőforrás 370 LE/450 Nm, a 911 Carrera S 420 LE/500 Nm teljesítményű, ez egységesen 20 LE/60 Nm fejlődés az elődhöz képest. A továbbra is 3,8 literes szívómotorral szerelt 911 Carrera GTS 430 LE/440 Nm teljesítményű, tehát aki ilyet vásárol magának, az többet fizet ugyan, de nem kap többet a pénzéért. Ennek korrigálására még van egy kis ideje a Porschénak, a turbómotoros Carrera és Carrera S forgalmazása csak december 12-én indul, addig még van idő a turbós GTS leleplezésére.
Új első lökhárító, új felnik és vízszintes lécekkel ellátott motortér-fedél jelzi a változást kívül, az utastérben több ujj érzékelésre képes érintőképernyő, és a Google Earth mellett Streetview hátteret is képes megjeleníteni a navigáció. A sebességkorlátozó rendszer a fékek aktiválásával is képes az előre beállított tempóra mérsékelni a sebességet, holttérfigyelő is került a szériafelszerelések közé.
A Sport Chrono csomaggal szerelt autók olyan kormánykereket kapnak, amelyen egy forgókapcsoló segítségével választhatja ki a sofőr az üzemmódot (Normal, Sport, Sport Plus és Individual), a PDK dupla kuplungos váltó esetén újdonság a Sport Response kapcsoló, amelynek a megnyomását követő 20 másodpercben rajtautomatikával indul a Porsche 911-es. Gyorsulási adat egyelőre ezekre, azaz a Sport Chrono csomagos, PDK váltós hátsókerékhajtású kupékra van, a Carrera 4,2, a Carrera S 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra (a szívómotoros GTS 4,0 másodperces sprintet tud). A korábbi szívómotorhoz képest átlagosan 12 százalékkal csökkent a biturbó boxer szabványos fogyasztása.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!