Ázsiában nem a Civic, hanem az egy időben mifelénk is forgalmazott City nevű lépcsős hátú a Honda húzómodellje, ennek megfelelően Thaiföldön tartották a lépcsős hátú kisautó ötödik generációjának bemutatóját. A Honda annak ellenére ragaszkodik a kategóriába soroláshoz, hogy az új karosszéria már több mint 4,5 méteres hosszúságú.
A 4553 mm-es hossz 113 mm-es gyarapodást jelent, az 1748 mm-es szélesség 53 mm-es bővülés, a magasság 10 mm-rel csökkent és a 2589 mm-es tengelytávolság is 11 mm-rel rövidebb a korábbinál. Elöl ott látjuk a márka Európában kívül előszeretettel használt krómbajuszos orrát, a hátsó lámpa az új Jazz-hez hasonló U alakú mintát kapott, a külső tükröket elválasztották az A oszlop aljától a körkilátás javítása érdekében. Teljesen új a belső tér, amelyben nyomokban felfedezhető (pl. kílmakonzol) a Jazz-zel való szoros műszaki rokonság, de azért egyedi a műszerfal formája.
Az új Honda City csak 1,0 literes, 122 lóerő és 173 Nm teljesítményű turbómotorral és fokozatmentes automatikus váltóval lesz megvásárolható Thaiföldön – a 4,2 l/100 km-es fogyasztásával az új motor/váltó kombináció azt jelenti, hogy a kedvező adózású Phase 2 Eco Car csoportba tartozik a típus. Más piacokon várhatóan választható marad a korábbi 1,5-ös szívómotor és kézi kapcsolású váltó is, illetve valószínűleg visszatér majd az eddig is választható hibrid hajtás is idővel.