Eddig 43-as számjelzést kaptak a 3,0 literes, V6-os biturbóval szerelt AMG modellek, amelyeknél új motort alkalmaznak, ami miatt már kiérdemlik az 53-as számot. A lökettérfogat maradt 3,0 liter, de sorban helyezkednek el a hengerek, csak egy turbó van, cserébe elektromos légsűrítő és 48V feszültségű lágy-hibrid hajtás (21 LE/250 Nm teljesítményű indítógenerátor) is van a fedélzeten, a csúcsteljesítmény 435 LE/520 Nm.
A 9 fokozatú automatikus váltót és az alapáron adott összkerékhajtást is felkészítették a hatalmas teljesítmény kezelésére, a CLS 53 4,5 másodperc alatt sprintel 100 km/h-ra, az E-osztályos kupé még ennél is fürgébb a 4,4 másodperces sprintjével, a kabrió szintén 4,5 másodpercet tud. A szabványos átlagfogyasztás, aminek vajmi kevés köze van a valósághoz, 8,4-8,5 l/100 km.
A karosszéria változásairól csak a CLS esetén van értelme beszélni, hiszen az E-osztályos kupé és kabrió csak motorcserén esett át. A négyajtós kupénál új légcsatornákat alakítottak ki a kocsi elején, ami csökkenti a légellenállást, hátul megnövelték a nyomtávot. A belső térrel kapcsolatban az 53-ra váltás sokkal több választási lehetőséget hoz, Artico műbőr, Dinamica mikroszálas anyag, nappa bőr és designo belső is van elérhető.
A Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Edition 1 limitált szériás autó a Copper Art belső kialakítást kapja, amelynél a fekete nappa-bőr üléseket rézszínű cérnával varrják, 64 színt megjeleníteni képes hangulatvilágítás, Memory és Mirror csomagok vannak a fedélzeten, és az autóhoz mellékelnek egy passzoló IWC kronográfot is.