Makszim Szokolov, a Lada vezetője a TASS hírügynökségnek nyilatkozott az autógyár terveiről, és elárulta, hogy az Xray nevű kompakt szabadidő-autó gyártását nem fogják újraindítani. A 2015-ben piacra dobott autót a Renault B0 padlójára építették fel, műszakilag így a Vesta és a Largus testvérmodellje, mégis, úgy ítélték meg, hogy nem éri meg a nyugati szankciók által hiányzó alkatrészek pótlásával foglalkozni, inkább abbahagyják a gyártását. Az első Dacia Logan MCV-ből készített Largus gyártását az év végén indítják újra, a felfrissített Vesta sorozatgyártását 2023 elején indítják újra Togliattiban, utóbbiról még annyit tudni, hogy a japán Jatco fokozatmentes automatikus váltó helyett a frissített modellben kínai automatikus váltót használnak majd.
Az volt a Lada Xray legjobb éve, amikor 2018-ban bemutatták a szabadidő-autós körítésű Cross változatot, ekkor 34 807 darabos eladást produkált, 2021-ben már „csak” 22 107 példányt adtak el belőle, és tavasszal álltak le a gyártásával, amikor a külföldi beszállítók leálltak az alkatrészek szállításával.