A Ford megfogalmazása szerint azoknak készül a Ford F-150 Tremor, akik a normál kivitelnél jobb terepjáró-képességekre vágynak, de nincs szükségük arra a felhajtásra, amely a Raptor nevű modell sajátja a kiszélesített sárvédőkkel, óriási kerekekkel. Nem mintha a 18 colos felnikre szerelt 33 col átmérőjű General Grabber terepgumik kicsit lennének…
Saját hűtőrácsot kap a Tremor, amelynek közepén nem kék, hanem fekete hátterű márkajelzést helyeznek el, az alsó védőlemeznél rögtön két vonószemet is találunk könnyen hozzáférhető módon elhelyezve. Az utastér megközelítését a karosszériához közel helyezett, és így a rámpaszöget kevésbé befolyásoló fellépők könnyítik meg, az utastérben narancssárga cérnával készítik a díszvarrást, egyébként a tetőpanelre helyezett kapcsolósor jelenti az újdonságot. Ezek gyárilag vakkapcsolók, amelyekre például csörlő (első és hátsó) vagy légkompresszor vezérlését lehet rákötni.
Mivel nem nagy sebességű terepjárásra lett kitalálva, nem kapja meg a Raptor megerősített alvázát a Tremor, de hátul új rugókkal megnövelik a hasmagasságot, az első kerékagyak és lengőkarok is módosítottak, az első-hátsó lengéscsillapítók is újak, kis sebességnél finomabban szabályoznak, amely terepen araszoláskor eredményez jobb tapadást. Elöl 2,5, hátul 3,8 centivel hosszabbak a rugóutak, az első terepszög 27,6°, a hátsó terepszög 24,3°, a rámpaszög 21,2°. Körkamera-rendszer és Sziklamászás üzemmód, illetve egypedálos vezetés könnyíti meg a vezető dolgát terepen manőverezve.
Csak a duplafülkés karosszériával választható a Ford F-150 Tremor, amelynek motorterébe a 3,5 literes V6-os EcoBoost kerül – jelen esetben „csak” 400 lóerő a teljesítmény –, a váltó a tízfokozatú automata. Alapesetben a hátsó differenciálmű zárható, extraként érhető el a Torsen önzáró első differenciálmű. A terhelhetőség 855 kg, és akár 4944 kg-ot vontathat az autó.