Amíg a világ összes prémiummárkája azon igyekszik, hogy legalább a tömegmodelljeit helyben, Kínában gyártsa megspórolva az extra adóterheket, a Lexus nem kockáztat, és továbbra is japánból importálja az autóit, amelyeket így a konkurenciánál magasabb áron kínál. Ennek egyedüli oka pedig az, hogy a japánok minőségi elvárásait még nem tudja teljesíteni a kínai beszállítóipar.
A 33 éve a Toyotánál dolgozó, jelenleg a Lexus nemzetközi alelnöki pozíciójában foglalkoztatott Yamamoto Takashi szerint „túlságosan kockázatos a minőség szempontjából a Kínai gyártás”. Azonban nem zárkóznak el attól, hogy valamikor majd a jövőben ez is bekövetkezik, a toyota márka kapcsán első kézből származó tapasztalataik vannak arról, milyen minőségű autók készülnek Kínában, és noha a számok azt mutatják, hogy különösen az utóbbi években javult a minőség, annak a szintje még nem éri el azt, amit a Lexus márka saját magának elvárható minimumként felállított. Ráadásul miután ezt a minőségi szintet eléri egy-egy gyártóhely, azt követően még tíz évig figyelik, hogy egyenletesen magas szinten marad-e a szint, csak ezt követően indul Lexus sorozatgyártás egy-egy országban. A Lexus Japánon kívül csak az Egyesült Államokban és Kanadában gyárt autókat, ahol az észak-amerikai piacra készítik az ES szedánokat.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!