Még 2014-ben kezdett dolgozni az UAZ az orosz NAMI állami autóipari kutatóintézettel közösen a keresztmotoros, önhordó karosszériával szerelt szabadidő-autón, a 3170-es típusszámon készülő járműről korábban már megjelentek vázlatrajzok is. Most az UAZ tulajdonosa, a Sollers bejelentette, hogy részükről leállítják a projektet, csak az oda fejlesztett, 2,3 literes benzines turbómotort készítik el és használják majd az alvázas Patriot modellben, maga a 3170-es szabadidő-autót nem készítik el. Meglepő az indok: túlságosan innovatív lenne az autó az UAZ márka számára.
Ez egyébként nem jelenti az autó halálát, épp csak annyit, hogy azt nem UAZ néven fogják piacra dobni. Per pillanat nem tiszta, hogy a Sollers teljesen átadja a projektet a NAMI-nak, vagy egy, vele partneri kapcsolatban lévő autógyártóknak – jelenleg Fiat, Ford, Isuzu, Mazda, Ssangyong és Toyota – ajánlja fel a konstrukciót, de az valószínűsíthető, hogy az eredetileg tervezett 2020-as piacra dobásból nem lesz semmi. Az UAZ márka jövőre dobja piacra az alaposan átdolgozott Patriot modelljét, amely új első futóművet (1 méterrel kisebb fordulókör) kap, automatikus váltó és plug-in hibrid hajtás is választható lesz hozzá – a motor marad a 2,7 literes négyhengeres.