Már 2011-ben bemutatkozott az elektromos hajtású Artega SE (Sports Electric) sportkocsi 380 lóerős villanymotorral és 37 kWh kapacitású akkumulátorral és 200-300 km közötti hatótávolsággal, csak aztán közbejött a csőd, és azóta legfeljebb csak a hírekben szerepelt a gyár, például a Saabot bedöntő Victor Muller-rel kapcsolatban.
Azonban az Artega sikeresen kijött a csődvédelemből, és most bemutatkozott a Scalo elnevezésű elektromos sportkocsi, amelyet mindössze 12 példányban készítenek és nagy valószínűséggel a meglévő alkatrészekből összerakott példányokból van szó, hiszen mindössze 12 darabot készítenek majd belőle. A karosszérián apró módosításokat eszközöltek, például karbon spoilereket és aktív aerodinamikai elemeket kapott. Az utastérben monitorral helyettesítették a műszeregységet, és 13 hangszórós hifit is beépítettek. A technika továbbra is 27 kWh kapacitású akkumulátort tartalmaz, a két hajtómotor csúcsteljesítménye 402 lóerő, a maximális nyomaték 778 Nm. A 100 km/órás tempót 3,6 másodperc alatt éri el az Artega Scalo, a végsebesség 250 km/h, a szabványos hatótáv 400 km.
A tucatnyi autó legyártását követően elektromos hajtású quadokra fog koncentrálni az Artega, a Karo elnevezésű jármű sorozatgyártásra alkalmas formában került kiállításra a Frankfurti Autószalonon. Ennek lesz 5 lóerős, 45 km/h csúcssebességű változata a német AM-jogosítvány kategóriának megfelelően, egyébként 20 lóerős/80 km/h csúcssebességű és 51 lóerős, 105 km/h gyors változatokban készül majd.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!