Bemutatkozott a korábban már megismert TRD GT86 Griffon versenyautó utcára szelídített változata, azonban a rajongóknak csak az egyik szemük még mindig sír, hiszen a 14R60 elnevezésű autóból mindössze 100 darabot készít a gyár.
A versenyautóhoz képest szolidabbak lettek a légterelők, nőtt a hasmagasság, de a szériaállapotú GT86-oshoz képest még így is vadabb a megjelenés. Arról nem is beszélve, hogy a spoilerek mellett például a tetőlemezt is karbonból sütötték, amivel ha egy kicsit is, de lejjebb kerül a jármű tömegközéppontja, és a hátsó lökhárítóban lévő diffúzor nem csak álca, hanem ténylegesen működő, nagy sebességnél leszorító-erőt termelő darab.
A 18×8,5 col méretű kovácsolt magnézium felnikre kifejezetten a 14R60-ashoz fejlesztett Bridgestone 235/40R18 RE-11A 3.3T abroncsokat szerelnek, elöl hat dugattyús féknyergek szorítanak 365 mm-es hűtött tárcsát, hátul két dugattyús féknyergek fognak közre 330 mm-es szimpla tárcsát. Lényegében kicserélték a felfüggesztést, a lengőkaros, szilentek, de még a toronymerevítő is új, de még a differenciálmű csapágyait is kicserélték a nagyobb várható igénybevételre készülve.
És ez még nem minden, az első és a hátsó szélvédőt egy speciális, a gyárinál sokkal nagyobb szilárdságú ragasztóval építik be, ami növeli a karosszéria merevségét. A 2,0 literes szívó boxermotor új légszűrőt, sportkipufogót és átprogramozott vezérlőelektronikát kapott, ennek ellenére nem változott a 200 LE/205 Nm-es teljesítménye – azonban sokkal gyorsabban reagál a gázadásra az erőforrás, és magas fordulaton jobban „muzsikál”. Az erőátvitelben a megerősített kuplung és az I-III. fokozatokban rövidebb áttételekkel rendelkező 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltó az új – ennek a gyári kódja egyébként a limitált széria neve.
Az utastérben két nagy változás van, a négypontos Takata övekkel is használható TRD kagylóülések elöl, illetve a hátsó ülés hiánya – a csomagtér felé lévő lyukat egy karon-lappal takarják. A különféle tömegcsökkentő megoldásoknak köszönhetően 1230 kg a Toyota GT86 14R60 saját tömege, így az a változatlan teljesítmény ellenére is fürgébb a szériaváltozatnál – azt azonban nem árulják el, pontosan mennyivel. Ez lenne a minimum azok után, hogy 6,3 millió jent (14,1 millió Ft) fizet érte valaki, miközben a GT86-os alapváltozatát már 2 056 909 jenért (4,625 millió Ft) hazaviheti, azaz háromszoros árat fizet.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!