Már két éve dolgoznak különféle újfajta közúti mobilitási megoldásokon a német Űrkutatási Hivatal fejlesztői, a sort egy önvezető városi mikroautó kezdte, majd az ingázóknak fejlesztettek minimalista mopedautót, most pedig az eddigi leginkább személyautós járművüket mutatták be, az NGC Interurban Vehicle nevű járművet a városok közötti közlekedésre optimalizáltak.
Egészen pontosan a távoli városok között szállít legfeljebb 5 utast az autó, ami így vonat- vagy repülőgép-közlekedés alternatívája lehet. A hatótávolság 1000 km, amit hálózatról tölthető akkumulátorral (250 km) és tüzelőanyagcellával (750 km) valósítottak meg, az ötlet az, hogy városon belül akkumulátorról üzemelhet az autó, amely csak nagy távolságú utazásnál van rászorulva a hidrogén-tüzelőanyagcellára – a DLR szerint még egy évtized múlva is ritka lesz a hidrogénkút-hálózat, amelyre nem lehet majd napi szinten hagyatkozni.
Az NGC Interurban Vehicle 4-es szintű önvezetésre alkalmas vezetőtámogató rendszere is a kényelmes utazást szolgálja, alapvetően a hosszú távú – gyorsforgalmi utak – utazásnál veszi át az irányítást, ilyenkor egymással szembe fordíthatóak az ülések, normál közlekedés során mind az 5 ülőhely előrefelé néz. Az 5 méter hosszú karosszéria műanyagból készül, annak érdekében, hogy az 1,6 tonna alatti saját tömeget elérjék, többfajta különböző műanyagot használnak a karosszériavázban, a műanyagban lévő fémszálakat felhasználják az elektromos rendszer testelésére is, amivel csökkentik a beépítésre kerülő rézkábelek tömegét.