Idén huszadik alkalommal szavazta meg a Nemzetközi Év Motorja zsűri a legjobbnak tartott motorokat-hajtásokat, és a tavalyi évhez hasonlóan idén is a Ferrari 3,9 literes V8-as biturbóját ítélték a legjobbnak. Érdekes, hogy a zsűri kifejezetten a 488-as típust nevezte meg győztesnek, de a Ferrari a többi, ezt az erőforrást használó modelljét is ünnepli – kicsire nem adunk…
-1 liter VW 1,0 literes turbó
1-1,4 liter PSA 1,2 literes turbó
1,4-1,8 liter BMW 1,5 literes benzin-elektromos hibrid (i8)
1,8-2,0 liter Porsche 2,0 literes boxer turbó
2,0-2,5 liter Audi 2,5 literes öthengeres turbó
2,5-3,0 liter Porsche 3,0 literes boxer turbó
3,0-4,0 liter Ferrari 3,9 liter V8 biturbó (488)
4,0- liter Ferrari 6,5 liter V12
Elektromos hajtás Tesla (Model S, Model X, Model 3)
Zöld hajtás Tesla (Model S, Model X, Model 3)
Új motor Ferrari 6,5 liter V12
Sport erőforrás Ferrari 3,9 liter V8 biturbó (488)
Furcsa, hogy amíg a Ferrarinál nagyon is specifikusak voltak a zsűritagok, a Tesla esetén egy kalap alá véve az összes hajtást (hátsó- vagy összkerékhajtás, különféle akkumulátor-kapacitások) szavazták meg a legjobbnak az Elektromos és Zöld kategóriában. Apróság azok után, hogy a tavalyi évhez hasonlóan idén is egy hajtásként kezelik a Toyota hibridjét a szakmai (?) zsűri tagjai, pedig az új Prius és az előző Lexus CT között generációkülönbség van, sem a benzinmotor, sem a villanymotor, sem az ezeket összekapcsoló bolygómű nem egyforma ezeknél.