A modellév-váltás keretében a Camryhez hasonlóan a padlólemez-társ Lexus ES300h is megkapja az új lítium-ion akkumulátort, a nagyobb teljesítményleadású teleppel több energiát tud visszatermelni az öntöltő hibrid hajtás, így a szabványos fogyasztás 4,8 l/100 km-ről 4,5 l/100 km-re csökken.
A világon elsőként a Lexus ES-hez volt elérhető a kamerával és monitorral kiváltott külső tükör, mostantól kezdve ez már az F Sport megjelenéssel ellátott modellhez is rendelhető. Fontos újítás még, hogy a vezető térbeli tájékozódásának megkönnyítésére immár három segédvonal jelenik meg a képernyőn, amelyek sebességtől függően az 5-15…5-30 méter közötti tartományt mutatják. Továbbfejlesztették az érintőképernyős fejegységet, a 12,3 colos érintőképernyővel együtt a korábbinál könnyebben használható okostelefon-párosítást adnak, illetve a készülék fogadására szolgáló (és opciósan vezetéknélküli töltést is lehetővé tevő) fiók méretét megnövelték. Bővült a vezetőtámogató rendszerek tudása is a japánban augusztus 6-tól forgalmazott 2021-es Lexus ES300h-nál.