Már a bőség zavarában találhatja magát a potenciális Audi-vásárló, hiszen egyre szebb és jobb alternatívákat mutat a márka arra, hogy mire nem költheti el a pénzét. Vegyük a 2019-es Genfi Autószalonon bemutatott Q4 e-tron nevű villanymotoros szabadidő-autót, amelynek a sorozatgyártására (és egyáltalán a szériaváltozat bemutatására) még várnunk kell, de máris itt a sportosabb megjelenésű alternatíva: a Q4 e-tron Sportback.
Lapos szögben áll a hátsó szélvédő, amelynek a tövében egy nagy méretű, vízszintes légterelőt is kialakítottak, utóbbi miatt sokkal hosszabbnak tűnik a Sportback modell. A karosszéria túlnyomó részét kinetic grey színűre fényezték, míg az alsó részt dark grey árnyalatra, ezzel a kettősséggel a szabadidő-autós megjelenést akarták megidézni.
Méretek tekintetében is elhanyagolható (1 centivel hosszabb és alacsonyabb a kupé) a különbség a két karosszériaváltozat között, műszakilag semmi eltérés nincs: a 306 lóerő rendszerteljesítményű hajtás 6,3 másodperces 0-100 km/órás sprintet és elektronikusan korlátozott 180 km/órás csúcssebességet biztosít. Az 510 kg tömegű, 82 kWh kapacitású akkumulátorral ez a modell 450 km-es hatótávolságot realizál. A szériagyártásban elérhető hátsókerékhajtású modell ugyanezzel a teleppel több mint 500 km-re jut el a WLTP-szabvány szerinti mérés alapján.