A 20-as és 30-as évek legendás sportsikereit elérő, de régimódi megjelenésű Bentleyjei és az 50-évek gyönyörű modelljei közötti lépcsőfok volt az 1939-es Corniche kupé, amely nem sokkal megépítése után balesetet szenvedett Franciaországban. Ezt követően az alvázat visszaküldték a gyárba, a sérült karosszériát pedig Dieppe-ben tárolták – nem sokkal később a háborúban egy bombázást követően megsemmisült a felépítmény.
A WO Bentley Memorial Foundation és a Sir Henry Royce Memorial Foundation önkéntesei 2001-ben kezdték el az újjáépítést, ami 2008-ban akadt el először, amikor a Bentley gyár anyagi segítségével folytatódhatott a helyreállítás, a márka 100 éves születésnapjára való tekintettel vette át a projektet a gyár tavaly. Az egyedi modern autókat építő Mulliner műhely szakemberei számára kihívás volt, hogy ezúttal egy klasszikus autót kellett korabeli műszaki megoldások segítségével újraépíteni. Ebben az eredeti műszaki rajzok és az alváz nyújtott nagy segítséget.
A lymingtoni Ashley & James karosszériaépítő műhely az eredeti formatervező leszármazottai által rendelkezésre bocsájtott rajzai alapján építette újra az alumínium karosszériát, amelyet aztán favázra építettek rá. A tökéletes kidolgozás a Mulsanne karosszériákat szerelő szakembereknek köszönhető, akik munkaidő után dolgoztak a projekten. A belső tér elemeit, az üléseket és a burkolatokat számítógépen tervezték meg, mielőtt megvalósították azokat. Az egyedi fényezéseket készítő szakemberek hosszas munkával készítettek az eredeti Imperial Maron és Heather Grey színek megfelelőit.
Az eredeti autót egyébként egy 4½ Litre alvázra épült, a karosszériát Georges Paulin tervei alapján a francia Pourtout építette meg, azonban a gyár is támogatta a munkát, mert érezték, hogy a dobozforma karosszériákról áramvonalasabb megjelenésre kell váltani ahhoz, hogy a sportsikereket folytatni tudják. Ezért a normálnál könnyebb (vékonyabb acél) alvázat készítettek, és a motor is a kereskedelmi forgalomban még nem elérhető, modernebb hathengeres volt.
Először is a Brooklands versenypályán tesztelték az autót, majd Franciaország közútjai következtek. 1939 júliusában egy busz ütközött neki az autónak, ezt a sérülést még kijavították, majd a kész autót egy Bentley gyári sofőr átvette, és elindult azzal a Chateauroux közelében található gyári depóba, ahol további teszteléseket végeztek volna vele. Azonban pár kilométerrel a célja előtt egy másik autó kifordult a Corniche elé, a sofőr elkapta a kormányt, az autó egy fának ütközött és az oldalára borult. Mivel alig pár hónappal később ki akarták állítani a kupét az Earls Court és a Párizsi Autószalonon, szétszerelték az erősen sérült autót. Az alvázat rögtön elküldték Angliába, a karosszériát pedig a párizsi műhelybe, ahol újra építették azt. Már úton volt a kész felépítmény Angliába, amikor a dieppe-i depót bombatámadás érte, és megsemmisült a karosszéria. Most újra összeállt a Bentley márka történetében fontos szerepet játszó 1939-es Corniche.