Teljesen új akkumulátort készítettek az Audi Q7 és Q8 plug-in hibrid hajtása számára, 17 darab 70 Ah-s cellából állítják össze a modulokat, amelyekből 6-ot használnak fel egy-egy bruttó 25,9, nettó 22 kWh kapacitású, 370 voltos feszültségű telephez. A fedélzeti töltő 7,4 kW-os, amivel 3 és ¾ óra a töltési idő. Az Audi Q7-es esetén ez 83, a Q8-asnál 82 km-es elektromos hatótávolságra elég. Az akkumulátor töltéséhez választható Charge módban már nem a belső égésű motor tölti a telepet, hanem a fékenergia-visszatermelést használják erre – már 0,3 g-s lassulás elérése képes ilyenkor az autó, amivel a lassítási helyzetek 80%-a megoldható a fékpedál érintése nélkül.
Az 55 TFSI e quattro jelzésű plug-in hajtás többi része változatlan, tehát a 3,0 literes V6-os biturbó 340 LE mellett egy villanymotor (177 LE/460 Nm) hajt be a 8 fokozatú automatikus váltóba, a rendszerteljesítmény 394 LE/600 Nm. A 60 TFSI e quattro hajtásnál erősebb villanymotort is használnak, annál a rendszerteljesítmény 490 LE/700 Nm. A technika frissítésével együtt elérhetővé tették a plug-in hibrid hajtású Audi Q7 és Q8 számára az összkerék-kormányzást. A megújult plug-in hibrid hajtású szabadidő-autók április végétől rendelhetőek.