Noha alig 5 évvel ezelőtt mutatta be a Porsche a Cayenne szabadidő-autó aktuális generációját, azt most olyan nagy mértékben alakítják át, hogy az álcázott prototípusokkal világszerte 4 millió km-t tettek meg a mérnökök, hogy az új rendszerek működését minden lehetséges körülmény között leteszteljék. Spanyolországban extrém tereppályát teljesítettek az autók, Marokkóban a dűnéken száguldoztak velük, Finnországban jégen korcsolyáztak, és természetesen a Nürburgringen is sokat futottak. Az alaposság indoka, hogy itt debütál a Porsche új fejlesztésű, fél-aktív felfüggesztése. Utóbbiról egyelőre annyit tudunk, hogy a 2 kamrás légrugós futóműnél már a be- és kirugózáskor is kontrollálják a lengéscsillapítást.
De nem csak a végletekig mentek el a próbák során a gyári tesztpilóták, volt néhány olyan autó is, amelyekkel valós körülmények között, tehát hétköznapi forgalomban, váltott műszakban pár hónap alatt 200 000 km-t tettek meg. Utóbbi során leginkább az új mátrix-LED fényszóró, valamint a több kapcsolódó szolgáltatást nyújtó, digitális fedélzeti rendszer vizsgázott – alapáron a kormány mögé kerül egy 12,6 colos monitor, középre egy 12,3 colos képátlójú érintőképernyő, extraként lesz elérhető az anyósülés elé beépített, 10,9 colos képátlójú érintőképernyő. A felfrissített autókkal azokat a teszteket hajtották végre, amelyekkel egyébként a teljesen új fejlesztésű modelleknek kell átesnie.
Átalakul a motorkínálat, az alapmodellben marad a 3,0 literes V6-os biturbó, de annak teljesítményét 349 LE/502 Nm-re növelik, a Cayenne S-ből távozik a 2,9 literes V6-os biturbó, a helyére a 4,0 literes V8-as biturbó 468 LE/600 Nm teljesítményű változata kerül. A Cayenne Turbo tudása változatlan, a Coupé karosszériával választható Turbo GT teljesítményét 651 lóerőre növelik, marad a 850 Nm-es nyomaték. A plug-in hibrid modelleknél 25,9 kWh-ra növelt kapacitású akkumulátort használnak, ezzel együtt érkezik a gyorsabb töltést lehetővé tevő 11 kW-os fedélzeti töltő. Kifejezetten Kína számára – ott fontos a köbcenti a vám megállapításakor – lesz majd 2,0 literes benzinmotort használó plug-in hibrid hajtás, egyébként az új villanymotor jóvoltából emelkedik a rendszerteljesítmény. Pontosabb számokat az áprilisban esedékes, hivatalos leleplezéskor kapunk majd a felfrissített Porsche Cayenne-ről.