A levegőminőség javítása érdekében a kínai központi kormányzat többféle szigorítást is tervez, például szabályozni akarja a járművek károsanyag-kibocsájtását, és rögtön az Euro 5-ös szabályoknak megfelelő szintet írja elő. Arrafelé csak teherautók és buszok használnak dízelmotort, de a benzinmotoroknál is jelentős fejlesztéseket követel majd ez a lépés.
Rengeteg olyan kis autógyártó van, amelyek csak egy-egy várost látnak el speciális termékeikkel, és ezek nem lesznek képesek kigazdálkodni az előírások betartásához szükséges fejlesztési költségeket. Jelentős részük eltűnhet, egy részük pedig beolvad majd már meglévő autógyárakba. 2015-ben a kínai gyártóknak 6,9 l/100 km-es szabványos fogyasztást kell teljesíteniük, 2020-ra 5 l/100 km-re kell leszorítaniuk ezt az értéket. A nagy gyártók – BAIC, FAW, Geely – már most arról beszélnek, hogy ezek a szabályok többmilliárd eurós beruházást követelnek meg tőlük, amit nehezen tudnak majd kigazdálkodni, az egy- vagy kétautós, kifejezetten olcsó autókat gyártó cégeknek nincs esélye új technológiák (motor és hajtáslánc) kifejlesztésére. Nem valószínű, hogy a saját flottájuk átalakításával elfoglalt nagy cégek önszántukból felvásárolják majd a kis cégeket, de azok gyárainak felhasználásával a saját kapacitás-gondjaikat tudnák enyhíteni új üzemek építése nélkül, és csökkenne a konkurenciájuk is. És végre megvalósulna a kínai kormányzatnak az a lassan egy évtizedes célja, hogy csökkentse az autógyártók számát.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!