A Ford-Volkswagen együttműködés keretében az amerikai cég T6-os alvázas alapjára építették fel a német cég mérnökei az Amarok pickup második generációját, amelynek a gyártását még az idén megkezdik Dél-Afrikában, a Ford üzemében – de nem állnak le a 2010-ben bemutatott első generációval sem, amelyet tovább gyártanak Argentínában. A második generációt kétféle karosszériával, szimpla- vagy duplafülkés kivitelben lehet majd megvásárolni, a hossz 96 mm-rel 5350 mm-re bővül, a 3220 mm-es tengelytávolság 125 mm-es gyarapodást jelent.
Az övvonal felett nem lesz eltérés a Ranger és az Amarok között, egyébként egyedi lesz a külső-belső megjelenés, a szórakoztatóelektronika a Ford Sync4-es rendszere lesz a Volkswagenben is. A terhelhetőséget 1200 kg-ra növelték, és az eddiginél több változatnál áll majd rendelkezésre a 3,5 tonnás vontatás lehetősége.
A Volkswagen a saját 4 hengeres TSI és TDI, illetve V6-os TDI motorját használja majd – piactól függően lesznek elérhetőek az egyes opciók -, alapesetben hátsókerékhajtást adnak, opcióként lesz kapcsolható és állandó összkerékhajtás is. Öt felszereltség közül lehet majd választani Európában, a Base, Life és Style mellett két csúcs-felszereltség lesz, a Panamericana a terepes körítésű, az Aventura aszfaltra optimalizált luxusautós extrákkal kényeztető modell lesz.