A Ford leállt az eredetileg 1995-ben bemutatott, a Yamahával közösen fejlesztett Sigma szívómotorok gyártásával, így a Caterhamnek is váltania kellett, és az eddig 1,6-os motorral szerelt középső modellsorozatának odaadta az eddig a csúcsmodelleknek fenntartott 2,0 literes Duratec szívómotort. A típusjelzés 275-ről 340-re módosul a megnövekedett teljesítménynek (lóerő/tonna) megfelelően, azaz az 500 kg tömegű 7-est 170 lóerő mozgatja. A 25%-kal nagyobb teljesítményhez 2%-kal magasabb fogyasztás tartozik, a nagyobb lökettérfogat miatt alacsony fordulaton nyomatékosabb az autó.
A 340S jelzésű alapmodell (45 700 euró) a közútra ajánlott változat kényelmesebb futóműhangolással, 14 colos felnikkel, szélvédővel, vászontetővel, bőr kárpitozással. A 340R (47 200 euró) sportfutóművet, 15 colos felniket, 4 pontos biztonsági öveket és részlegesen önzáró differenciálművet kap, szélvédő helyett csak apró légterelők vannak, tető nincs.