Sallangmentes megjelenéssel jön a Mercedes-Benz S-osztály új generációja, amely a stuttgartiak reménye szerint mérce lesz az egész autóipar számára. Itt teszik próbára legújabb fejlesztéseiket, amelyek aztán átkerülnek más modellekbe is, legyen szó a jövőre elérhető 3-as szintű önvezető képességről, az 50%-kal gyorsabb hardverrel rendelkező MBUX segédről, amellyel már 27 nyelven lehet beszélgetni, illetve az utasteret eluraló monitorokról – ezek felülete 64%-kal nagyobb a korábbinál.
A 3-as szintű önvezető képességhez (a sofőrnek pár másodpercen belül képesnek kell lennie átvenni az irányítást) szükséges hardver, tehát kamerák, radarok és lézeres letapogató is ott van a fedélzeten, a használatával azonban még meg kell várni a vonatkozó törvényi szabályozások megalkotását, Németország kapcsán 2021 második felét említették. Addig is a parkolósegéd használja majd ezt a technikát, az S-osztály magától képes lesz be- és kiparkolni a legszűkebb lehetséges helyre.
A Digital Light fényszórók különlegessége, hogy 1,3 millió mikro-tükörrel irányítja a három nagy teljesítményű LED fényét, tehát a két lámpa 2,6 millió pixel felbontással képes megjeleníteni a fénykévét, az eddigieknél sokkal pontosabb megvilágítást lehetővé téve. Arra is képes ez a külön grafikus processzorral irányított fényszóró, hogy figyelmeztető jelzéseket jelenítsen meg az úton, például közelgő útjavításra (terelés) hívja fel a sofőr figyelmét.
Biometrikus azonosítást használ az autó, hogy a hét eltárolt profil akár 800 egyéni beállítását előhozza, arcfelismerés, ujjlenyomat-olvasó és hangfelismerés teszi tévedhetetlenné az elektronikát, de természetesen analóg módon, egy PIN-kód beadásával is elő lehet csalogatni az egyedi beállításokat. A Burmester hifi négydimenziós hangzást nyújt azzal, az utastér különböző pontjain elrejtett 31 hangszóró mellett ülésenként két-két rezegtetőmotor is van, amelyek a mély hangokra erősítenek rá.
Kétféle összkerék-kormányzást is kínálnak, az alaprendszernél legfeljebb 4,5° a hátsó kerék elfordulási szöge, míg a drágábbiknál már 10°, utóbbival 2 méterrel csökken a fordulókör átmérője és az A-osztály szintjét (10,5 m) hozza a több mint 5 méteres luxuslimuzin, de 255/40 R20-ra korlátozódik a felszerelhető legnagyobb abroncsméret. Alapáron kap légrugós felfüggesztést a Mercedes-Benz S-osztály, opcióként kérhető az E-Active Body Control felfüggesztés, amely aktívan kezeli a kátyúkat és vész esetén megemeli a karosszériát is.
A rövid, 3106 mm tengelytávolságú karosszéria hossza 5179 mm, a nyújtott modell 3216 mm-es tengelytávolság mellett 52189 mm hosszú, az utastér helykínálata minden irányban bővült, a csomagtér immár 550 literes. Az európai piacon soros hathengeresekkel indul a forgalmazás, a 3,0 literes benzines 367 LE/500 Nm vagy 435 LE/520 Nm teljesítménnyel választható, mindkettőnél van 48V-os lágyhibrid rendszer 22 lóerős indítógenerátorral. A 2,9 literes dízelnél 286 LE/600 Nm és 330 LE/700 Nm közül lehet választani. Még az idén elérhető lesz mifelénk is a 4,0 literes V8-as biturbó, amely 48V-os lágyhibrid rendszerrel és 503 lóerővel (700 Nm) rendelkezik, 2021 tavaszán egy 100 km-es elektromos hatótávval rendelkező hálózatról tölthető hibrid hajtás is megjelenik a kínálatban.
Nem szabad megfeledkezni a különleges változatokról sem, egyedül a Mercedes-Maybach S-osztálynál lesz elérhető a továbbfejlesztett V12-es biturbó 612 lóerővel. A modellsorozat megkoronázása lesz majd a hangzatos nevű Mercedes-AMG S 63 EQ Performance 4Matic+ változat, amelynél a V8-as biturbó mellett egy 204 lóerős villanymotor is hajt majd, a rendszerteljesítmény 816 lóerő lesz!