Nem lesz könnyű dolga az újjászülető Borgward márkának az európai piacon, hiszen a BX7 névre keresztelt szabadidő-autójának dízelmotor nélkül száll majd szembe a konkurenciával, és a később érkező hibrid modell se a spórolósok, inkább a sportos autóra vágyók igényeit veszi figyelembe. Német prémiummárkaként szeretné magát pozicionálni a Borgward, ehhez képest Kínában készülnek az autói, a Beijing Automotive Industry Corporation-ön belül a haszonjárművek és szabadidő-autók gyártásával foglalkozó Foton cégcsoport az európai befektetők partnere. Arra vigyáztak, hogy ne legyen látható egyezés a BX7-es típus és a meglévő kínai konstrukciók között.
A motorkínálatról jelenleg annyit tudunk, hogy egy 2,0 literes, 224 lóerős benzines turbó lesz az alap – a Foton cégcsoport jelenleg az egykori Saab turbómotort használja, amit 2009-ben vásárolt a csődeljárás során -, amihez 7 fokozatú, dupla kuplungos váltót párosítanak, az elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval rendelkező összkerékhajtást a BorgWarner szállítja. Valószínűleg csak Kínában lesz majd választható a turbós, 3,0 literes V6-os. A hibrid változat már eljut hozzánk is, ebben is a 2,0 literes turbómotor dolgozik, de csak az első kerekeket hajtja, a hátsókat egy 177 LE csúcsteljesítményű villanymotor mozgatja, a rendszerteljesítmény 401 lóerő. Hálózatról tölthető hibrid lesz a BX7-es, ami elektromos módban 55 km-t tud haladni.
A beszállítóknak hála modern elektronikus biztonsági segédek is elérhetőek lesznek a Borgward szabadidő-autóban, vészfék-segéd gyalogosfelismerővel, távolságtartó tempomat, pre-crash rendszer. Háromféle (5-, 6- vagy 7 személyes) utastér-kialakítás lesz választható. A Borgward BX7-es sorozatgyártása decemberben indul, Kínában az év elején, Indiában és Brazíliában 2016 második felében már megvásárolható lesz az autó, Európába csak a gyermekbetegségek leküzdése után, 2017-ben érkeznek meg az első példányok.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!