Az új Lotus Elise Sprint gyakorlatilag az összegzése mindazon tömegcsökkentő felszereléseknek, ami elérhető a típushoz, tehát minden egyes alkatrészt, amitől különleges lesz, a többi Elisehez is lehet majd kérni. Ez igaz az új első-hátsó lökhárító által biztosított megjelenésre is, amelyért nem kell majd felárat fizetni, hiszen mostantól kezdve az lesz az általános. Az új orrész 8,7 kg-mal könnyebb az eddiginél, az áttervezett hátsó 3 dekával.
Az egész autón végigmentek a mérnökök, hogy beazonosítsák, honnan tudnak még lefaragni pár grammot, aminek következtében 10 kg-mal sikerült csökkenteni a saját tömeget, és akkor még ott vannak a Sprint alkatrészei. A lítium-ion akkumulátor 9 kg-ot spórol, a karbon versenyüléseket 6 kg-ot fognak, a kovácsolt alufelnik 5 kg-mal járulnak hozzá a fogyókúrához. Az első szervizfedél, a bukókeret borítása és a motortértető karbonból készül, a hátsó szélvédőt polikarbonátra cserélik, ezen összesen 6 kg-mal járulnak hozzá a tömegcsökkenéshez. A májustól kérhető kétrészes féktárcsák 4 kg-ot takarítanak meg, a karbon küszöbborítások 8 dekát.
A nyitott váltókonzol egyfelől látványos, másfelől 1 kg-mal csökkenti a saját tömeget, és állítólag gyorsabb és könnyebb kapcsolást tesz lehetővé. Ez utóbbi is számít, hiszen az 1,6 literes, 132 lóerős szívómotorral szerelt Lotus elise Sprint 5,9 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára, a 217 lóerős 1,8-as kompresszoros motorral szerelt Sprint 220-asnak ehhez mindössze 4,1 másodpercre van szüksége. De nem csak javítani lehet a tömeg/lóerő arányon, hanem rontani is, például kérhető rádió, vagy épp alcantara kárpit az ajtóra és a műszerfalra.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!