jag1

Nemrég a Jaguar bepótolta az eredetileg mindössze 12 példányban megépített E-Type Lightweight sportkocsit, a 6 autót egyenként 1 millió fontért adták el. A Bonhams aukciós ház Scottsdalei Árverésén az egyik eredeti példányt értékesítették, és az újra gyártott árának több mint hatszorosa, 7,37 millió dollár vagy napi árfolyamon számolva 2 131 006 439 Ft lett a leütési ár, amivel egy csapásra toronymagasan a legdrágább E-Type lett az autó. Ehhez persze a különlegesség mellett a megőrzött állapot és a kevesebb mint 6400 km-es futásteljesítmény is felel.
jag2
Mivel a Jaguar nem akart a külön homologizációhoz szükséges mennyiséget gyártani, a Lightweight változatok semmiféle hivatalos iratban nem jelentek meg, azokat a sorozatgyártás részének tekintették – noha lényegében nem volt közös alkatrészük az utcai autókkal. Megvan az eredeti 5 oldalas számla – az utcai autóhoz képest minden egyes módosítást feláras extraként soroltak fel. A Bonhams által kínált példány a 12 eredeti Lightweight autó közül a 10. volt, és a márkát importáló Robert Jane vásárolta meg, aki az 1963-as Ausztrál GT Bajnokság egy futamát is megnyerte ezzel az autóval, ami december 8-án állt először rajthoz.
jag3
1964-ben Európába szállítják az autót, ahol több versenyen is indultak vele, illetve a gyárban néhány módosítást hajtottak vére – nagyobb üzemanyagtartályt és szélesebb felniket kapott. Visszaszállították Ausztráliába, ahol a kifejezetten versenyzésre épített középmotoros GT autókkal már nem állta a sarat, először 1966-ban hirdették meg a Racing Car News újságban, de ekkor nem kelt el. Nem sokkal ezt követően a gyárból rendeltek új alumínium blokkot, amely a mai napig benne van – szakértők szerint ez lehet az egyedüli eredeti Lightweight E-Type, amiben nem egy újragyártott motor van. Végül 1980-ban sikerült eladni az 1967 óta csak kiállítási tárgynak használt autót 80 000 ausztrál dollárért.
jag4
A vevő Peter Briggs veterán versenyeken használta, és újrafényeztette a külsejét, ekkor kapta a kék versenycsíkos fehér külsőt, amit máig visel. 1999-ben döntötte el a tulajdonos az értékesítést, a floridai árverést megelőzően a brit Lynx Engineering nézte át az autót, és tanúsította, hogy abban még a gyári bőr versenyülések, a gyári első váltó van, az alumínium karosszéria pedig az eredeti, sérülésmentes gyári héj. Az új tulajdonos, aki most adta el az autót, már leginkább befektetésként tekintett rá, nem használta, csak megfelelő körülmények között tárolta azt.

jag5

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!