Márciusban jelentette be a Jaguar, hogy bepótolja a gyár leégésekor megsemmisült 9 darab Jaguar XKSS-t, az első újragyártott autóval már el is készültek, az ünnepélyes bemutatóra a Los Angeles-i Petersen Automotive Museumban kerítettek sort. A legnagyobb újdonság az olcsóság, alig 1 millió fontot kér a Jaguar Classic az eredeti tervrajzok alapján, az eredeti specifikációnak megfelelően újraalkotott autókért, miközben egy eredeti, idestova 59 éves XKSS 10 millió font körül cserél gazdát.
jaguar2
Aki netán fantasztikus üzletet szimatol, annak biztos csalódás lesz, hogy a bejelentést követően nem sokkal már mind a 9 autónak meglett a tulajdonosa. Ők ráadásul az eredeti alvázszámmal kapják meg autóikat, a forgalmiban azonban 2017-es gyártási év szerepel majd. Mintegy 10 ezer munkaórával, teljes egészében kézi munkával készítik el a régi-új Jaguar XKSS-t, amely során több mint 2 ezer szegecset használnak el. Mivel az eredeti gyártás korában még angolszász mértékegységeket használtak, a műszereken és az autóhoz adott dokumentációban is ezek szerepelnek, nem a manapság alkalmazott metrikus adatok.
jaguar3
A Jaguar mérnökei egyébként szándékosan nem modernizálták a konstrukciót, ugyanolyan ötvözetű acélcsövekből, ugyanolyan ónbronz hegesztéssel készítették el a térvázat, mint 1957-ben, a karosszéria anyaga magnézium. A motorblokk és a hengerfej új öntvények, ahogy a Weber DC03-as karburátorok is újragyártottak. Egy ponton van eltérés az eredetihez képest, a benzintank és a benzinvezetékek anyaga modern acél – azért, hogy a mai, etanollal kevert üzemanyag ne okozzon problémát az üzemeltetés során.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!