A forró ferdehátúk rajongóinak talán puhánynak tűnhetett mostanáig a Renault Clio R.S., de a Genfi Autószalonon bemutatott Trophy változat a legjobb bizonyíték arra, hogy remek alap az autó, épp csak nem hegyezték azt ki kellőképpen.
Az 1,6 literes benzines turbómotor teljesítményét 200-ról 220 lóerőre növelték, a motorvezérlő elektronikát átprogramozták, nagyobb turbófeltöltőt kapott a négyhengeres, új a szívósor valamint a kipufogó-leömlő. A maximális nyomaték a rövid ideig tartó túltöltés esetén immár 280 Nm, ami 40 Nm-rel több az eredeti felálláshoz képest.
A dupla kuplungos váltó elektronikáját is átprogramozták, így Normal és Sport módban 40 százalékkal, Race-ben 50 százalékkal gyorsabban kapcsol. Ehhez még hozzájön, hogy a kormány mögötti füleknél harmadával lerövidítették a kapcsoló útját. De nem csak az egyes fokozatok között lépdel gyorsabban a váltó, Sport módban gyorsabban reagál a vezetési stílus változásaira. Természetesen a felfüggesztést se hagyták változatlanul, elöl 20, hátul 10 mm-rel csökkentették a hasmagasságot, feszesebbek rugók és a lengéscsillapítók is, és a kormányzás is sokkal közvetlenebb áttételezésű lett. Az egyedi, 18 colos könnyűfém felnikről lehet felismerni a Renault Clio R.S. 220 Trophy-t, a mattfehér fényezés feláras extra.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!