Sokan választották az 1,6-os benzinmotorral a Vitarát, mondván az egy bevált konstrukció, nincs benne olyan alkatrész, ami elromlana. A modellfrissítést követően azonban csak az Euro 6d-Temp előírásoknak megfelelő Boosterjet turbómotorokkal adják a szabadidő-autót. Ahhoz, hogy az új technikában kétkedőket meggyőzze a gyár, 3+7 év/200 000 km garanciát vállalnak az új modellre. A Suzuki Boosterjet PRO 3+7 év vagy 200.000 km garancia a jármű minden, gyári fixen beépített mechanikus és elektronikus szerkezeti elemére vonatkozik, úgy mint a motorra, a turbófeltöltős üzemanyagrendszerre, valamint a váltóra és automataváltóra.
Sok apró részlet változott a karosszérián, de leginkább a fényezés (Solar Yellow gyöngyházsárga és Ice Grayish Blue halványkék-metál színek) alapján lehet felismerni a legújabb Vitarát, persze a hűtőrácson is több a csillogó króm, az alapos szemlélő pedig felfedezheti az elöl lévő radarszenzorokat, tehát már nem csak tolató-, de parkolóradar is lehet a fedélzeten. A hátsó lámpa jobban kiáll a karosszéria síkjából és teljesen piros annak köszönhetően, hogy a tolatólámpa a lökhárító alsó részére költözött, oda, ahol korábban a ködzárófény volt.
Jobb minőségérzetet ígérnek a belső térben, a változás látható része az üléskárpitokat jelenti, a hasított bőr kárpit a mélynyomásos mintájával egész látványos, a tapintható pedig az immár habosított – puha – műszerfal felső burkolatot. A műszeregység grafikája és az ottani multifunkciós kijelző is új. A legmagasabb felszereltségű modell tárolóval rendelkező középső kartámaszt is kap.
Az eddig is elérhető 1,4 literes turbómotor mellett az 1,0 literes turbómotor is megjelent a kínálatban, mindkettőhöz benzines részecskeszűrőt is adnak – ezt hamarosan az SX4 S-Cross esetén is meglépik. A hazai bemutató alkalmából egy elsőkerékhajtású, 1,4 literes példányt tudtunk elvinni egy körre. Továbbra is nagyon csendes a négyhengeres, és kifejezetten jól terhelhető alacsony fordulaton, nem tiltakozik az ellen, amikor az ember 45 km/h-val gurul hatodik fokozatban; igaz, eltart egy darabig, amíg észlelhető gyorsulást csikar ki belőle a vezető.