Ezúttal nem csak tanulmány a Seat Alhamba XL Electric Ecomotive autó, hanem egy teljesen működőképes jármű, amelyet tesztelésre fognak használni. A Seat León TwinDrive Ecomotive benzin-elektromos hibridet már két éve próbálgatják, ennek most tökéletesítették a hajtását.
A következő hónapokban Katalónia és Madrid kormányzatának rendelkezésére bocsájtják majd a járműveket, majd a mérnökök reszortja lesz az autózás. Ha minden a terv szerint alakul, a Seat 2015-ben dobja majd piacra első, konnektorról tölthető hibrid autóját, 2016-ban pedig teljesen elektromos modell is lesz a kínálatban.
Az Altea XL Electric Ecomotive esetén egy 115 lóerő/270 Nm csúcsteljesítményű elektromotor hajtja az első kerekeket, a végsebesség 135 km/óra, természetesen elektronikusan korlátozva. Az akkumulátorokat nem csak konnektorról, de a tetőn elhelyezett napelemek segítségével is lehet tölteni. A meg nem nevezett kapacitású telepeket a hátsó ülések és a csomagtér padlója alatt úgy építették be, hogy az utas- és csomagtér mérete nem csökkent.
A Leon TwinDrive Ecomotive esetén a konnektorról tölthető hibridség, azaz a nagy kapacitású akkumulátor az újdonság. Helyi károsanyag-kibocsájtás nélkül 52 km-t tud megtenni az autó legfeljebb 120 km/órás sebességgel. A benzinmotorral 170 km/óra a csúcssebesség, a szabványos mérési ciklusban – az elektromotor hathatós segítségének köszönhetően – mindössze 1,7 l/100 km-es fogyasztást tud az autó.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!