Tilos „zöld” vagy „tiszta” jelzőkkel illetni a reklámokban az akkumulátoros elektromos autókat, és azt se lehet állítani róluk, hogy alacsony a károsanyag-kibocsájtásuk – döntött a Jury de Déontologie Publicitaire elnevezésű reklámfelügyelet, tehát a világon elsőként tehát Franciaországban vetettek véget a felhasználók félrevezetésének.
Azt nem vitatja a reklámszakmai testület, hogy az ilyen autóknak nincs helyi károsanyag-kibocsájtásuk, de a teljes életciklust nézve nincs eltérés a különböző hajtásmódok között. Az akkumulátorok előállítása során sokkal nagyobb környezeti terhelés éri a bolygót, mint egy hagyományos kocsi legyártásakor, a használat során felhasznált áramot pedig jellemzően nem megújuló forrásból nyerik, és a kopóalkatrészeket ugyanúgy kell cserélni minden esetben. A Fédération Nationale des Associations d”Usagers des Transports (FNAUT) elnevezésű szakmai szervezet panaszára indult az eljárás márciusban. Ők azt kifogásolták, hogy amikor a magas légszennyezettség miatt Párizsban csak felváltva közlekedhettek páros- illetve páratlan rendszámú autók, a Renault olyan Zoé Z.E. hirdetéseket jelentetett meg, amiben arra próbálta bíztatni az embereket, hogy a légszennyezettség csökkentése érdekében használják az ő elektromos autóját. A teljes életciklust vizsgálva az elektromos autó legalább ugyanolyan környezetszennyező, mint a normál gépkocsi, ennek megfelelően a „zöld”, „tiszta” és „gazdaságos” jelzők nem használhatóak, hiszen lényegében nincs eltérés az összehasonlítási alaphoz képest.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!