Egyedi hűtőrács-betétet kap a Hyundai Sonata Hybrid, ezen kívül még a napelemekkel borított tető és a nagy méretű csomagtér-spoiler különbözteti meg társaitól a vegyes üzemű változatot. A napelemről azt mondják, hogy napi 6 óra zavartalan benapozással évi 1300 km-nyi „ingyen” hatótávolságot kap a használó – ez a megoldás nemsokára a Hyundai-Kia konszern többi elektrifizált modelljén is megjelenik majd.
A belső égésű motor a 2,0 literes Smartstream szívómotor 152 lóerővel és 192 Nm-es nyomatékkal, ezen kívül még egy 52 lóerős és 205 Nm nyomatékú villanymotor hajt be a hatfokozatú automatikus váltóba – a villanymotor segítségével 30%-kal gyorsabb kapcsolásokat érnek el –, a rendszerteljesítmény 195 lóerő, a dél-koreai modell szabványos fogyasztása 5 l/100 km. A hibridnél debütál, de a többi Sonatánál is elérhető lesz a digitális kulcs, azaz NFC-képes okostelefonnal is ki lehet váltani a jeladó használatát ajtónyitáshoz és motorindításhoz.