Tavaly nyáron mutatta meg a 830 lóerős rendszerteljesítményű 296 GTB modelljét a Ferrari, a V6-os biturbót és plug-in hajtást használó far-középmotoros sportkocsinak most 296 GTS néven mutatták meg a kabrióváltozatát. A tetőmechanizmust változtatások nélkül vették át az elődből, ami azt jelenti, hogy legfeljebb 45 km/órás sebességgel haladva 14 másodperc alatt végez az átalakulással az autó.
A nyitható tető és a karosszéria-merevítések miatt a kupéhoz 70 kg-mal növekedik a saját tömeg, ami érinti a menetteljesítmény-adatokat is, de nem valószínű, hogy sokan panaszkodnak majd a 2,9 másodpercre nyúlt 0-100 km/óra gyorsulásra, a már 7,6 másodpercig tartó 0-200 km/óra gyorsulásra, a csúcssebesség 330 km/óra – elektromos módban 135 km/óra az elérhető maximum. A 7,45 kWh kapacitású akkumulátor 25 km-es elektromos hatótávolságot biztosít, de leginkább az önmagában 663 lóerős V6-os biturbót segítő villanymotorok táplálására szolgál.
Ugyanazokkal az extrákkal választható a Ferrari 296 Gran Turismo Spider, mint a 296 GTB kupé, tehát itt is van Assetto Fiorano néven könnyített és feszesített sportváltozat, amihez rögtön Michelin Pilot Sport Cup2-es abroncsokat is adnak.