Noha első prémium pickupról beszél a Mercedes, meg arról, hogy az új X-osztály az első csillagos platós, ezen állítások egyike sem igaz: a Cadillac Escalade és a Lincoln Mark LT jó évtizeddel hamarabb létezett, márkán belül pedig a G-osztályból volt az első (szimpla fülkés) pickup. Nagyon összekapták magukat a stuttgartiak az új modell kedvéért, rögtön két változatban mutatták be Stockholmban az új X-osztály tanulmányát.
A stylish explorer és powerful adventurer (így, kis betűvel írva) változatok azt példázzák, közúti és terepes használatra is lehet optimalizálni az újdonságot. Létraalváz, állandó összkerékhajtás, a csúcsmodellben V6-os turbódízel – ezek a főbb műszaki ismérveket, ezen felül a biztonság, a kényelem is magas szintű lesz. Olyan vásárlókat akar megnyerni a Mercedes az X-osztállyal, akik korábban egyáltalán nem gondolkoztak pickup vásárlásában – de most ennek az autónak ismeretében elgondolkoznak majd azon, milyen jó dolog visszaigényelni az ÁFA-t a vételár és az üzemanyag után.
A stylish explorer a szabadidő-autók alternatívája metálfehér karosszériával, 22 colos felnikkel és peres abroncsokkal. A fellépőket a karosszéria vonalába illesztették, a hátfalat egyedülálló, körbefutó LED-csík lámpával látták el. Bent meleg színeket és barna színű nubuck bőrkárpitot használnak, illetve ezzel kontrasztos fehér nappa bőr is felfedezhető a műszerfalon.
A powerful adventurer esetén metálsárga a karosszéria, és nem hiányoznak a mattfekete műanyag toldások sem, az első lökhárítóba még csörlő is került. 190 centi magasan tetőzik ez a változat, jórészt a 35 col átmérőjű terepjáró-kerekek miatt. Hátsó ajtó helyett itt műanyagból készített ráccsal zárták le a rakteret, hiányzik a hátsó lámpagyűrű. A különleges sárga karosszériaszín megjelenik az utastérben is, az üléseket az extrém oldaldőlés esetén is biztos fogást nyújtó hasított bőrrel vonták be. A műszerfal meglepetése, hogy légzsák helyett porral oltóval találja magát szembe az anyósülésen helyet foglaló ember.
A feláras 4Matic állandó összkerékhajtás terepfokozattal, két differenciálzárral és elektronikus szabályozással rendelkezik majd, az összes változat a csavarrugós hátsó hidat kapja, ami a Nissan és Renault modellek esetén feláras; a terhelhetőség akár 1,1 tonna is lehet, és több, mint 3,5 tonnát vontathat az újdonság. 2017 végén indul meg a Mercedes X-osztály sorozatgyártása, Európa, Dél-Afrika és Ausztrália számára a Renault-Nissan barcelonai üzemében, a Nissan Navarával közös gyártósoron készül majd az újdonság, míg a Latin-Amerikai változatot a Renault argentinai Cordobában található üzemében készül 2018-tól – a másik testvér, a Renault Alaskan pickuppal közösen.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!