Elektronikusan vezérelt, többtárcsás zárral rendelkező differenciálművel próbál előnybe kerülni vetélytársaival szemben a Seat Leon Cupra, extrém esetben akár a nyomaték 100 százalékát az egyik (tapadó) kerékre tudja küldeni az autó. Márpedig Nm-ből nincs hiány, a 2,0 literes turbómotor 350 Nm-t szabadít az első kerekekre.
Lóerőből rögtön kétféle van – úgy látszik, nem minden piacon fogják forgalmazni a gyengébb változatot -, az alapváltozat 265 lóerős, és kérhető 280 lóerő is. Váltóból (6-os kézi és 6-os DSG) és karosszériából (SC és ötajtós) is kétféle van, gyorsulási adatból meg három: 5,7, 5,8 és 5,9 másodperc. Az első a 280 lóerős DSG adata, a középsőn a 280 lóerős kézi váltós és a 265 lóerős DSG osztozik, az utolsó meg a kézi váltós, 265 lóerős Leon Cupra sajátja. A végsebesség minden esetben elektronikusan korlátozott 250 km/óra
Hogy ne csak az autópályán, de kanyargós hegyi utakon is élvezetes legyen a vezetés, közvetlenebb áttételezésű kormánygépet, áthangolt felfüggesztést és a sportos stílushoz igazított elektronikus vezetéstámogató rendszereket is kap a Seat Leon Cupra a bevezetőben már említett sperrdifi mellett. Az ESP-t két fokozatban lehet kikapcsolni, első körben csak a kipörgésgátló deaktiválódik é később avatkozik be a rendszer, de teljesen meg lehet szabadulni a póráztól. A fékrendszer is nagyobb teljesítményű lett, pontos részletek helyett erről csak annyit közöltek, hogy pirosra festett féknyergeket kap.
Egyelőre a Seat Leon Cupra piaci bevezetésére összpontosítanak a gyárban, azt nem árulták el, mikor jön majd a 300 lóerőt is meghaladó teljesítményű, összkerékhajtású és sárga féknyergekkel rendelkező Cupra R változat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!