Május 7-én történt az első dokumentált haláleset, amelynél a Tesla Autopilot rendszerét használó autó balesetet szenvedett. A floridai Williston közelében haladt egy highwayen a Model S, amikor egy, előtte leforduló kamion pótkocsija alá hajtott, és a fedélzeten lévő ember, Joshua Brown életét vesztette. A Tesla végig azzal védekezett, hogy nem az Autopilot szolgáltatása hibázott, ami azonban csak akkor igaz, ha elfogadjuk a gyártó definícióját, hogy az Autopilot névre hallgató segéd csak a sávtartó- és a sávváltó rendszert jelenti. Azonban a tényleges probléma sokkal súlyosabb, az automatikus vészfékezőben lévő rendszerhibáról van szó.
Több körülmény szerencsétlen együttállása vezetett a tragédiához. A széles fűsávval elválasztott kétszer két sávos úton haladó autó aktivált Autopilot-tal haladt, amikor egy szemből érkező kamion az útját keresztezve fordult le a gyorsforgalmi útról. Egyszerű lassítás elég lett volna az ütközés elkerüléséhez, azonban a Model S vészfékrendszere nem aktiválódott. A kamera- és radar alapú akadályérzékelő azért nem lépett működésbe, mert a pótkocsi színe beleolvadt a mögötte lévő égboltba, és ugyan a radar érzékelte az előtte lévő fémtárgyat, de azt hídnak/sáv fölötti táblának vélte, és ezért szándékosan nem adta ki a parancsot a lassításra.
Elméletileg a kettős érzékelő alkalmas az ilyen helyzeteket elkerülésére, de itt bekövetkezett az, amivel a mérnökök nem számoltak. A vészfékrendszert fejlesztő izraeli Mobileye nevű beszállító az eset óta szakított a Teslával, és közleményben tudatta, hogy az általa fejlesztett rendszer nem alkalmas az ilyen helyzetek felismerésére – a megrendelő specifikációnak megfelelően készítette el a rendszert, szóval nem ő hibázott.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!