A Renault Design Center São Paulo formatervezőinek alkotása a Renault Sandero, Logan és Stepway 2020-as változata, és a 2,0 literes, 145-150 lóerős szívómotorral szerelt R.S. változat kivételével közös vonás a szabadidő-autós megjelenést biztosító fekete műanyag védőszoknya a karosszéria alján. Avagy hogyan kovácsoljunk előnyt a rossz utak miatti műszaki megoldásból.
A Sandero és a Stepway között csak utóbbi látványosabb, ezüst betétes lökhárítói jelentik a különbséget. Az európai változathoz képest legszembetűnőbb, fémlemezbe is belenyúló változás az ötajtós karosszéria hátulján található, az európai modelltől eltérően széles, a csomagtérajtóra rálógó a hátsó lámpa, amelyben hullámszerű LED-es menetfény is helyet kap. A belső térben nincs változás, leszámítva a modellfrissítéskor kötelező apróságokat, például a Stepway kivitelhez már kétszínű bőrkárpitot is mellékelnek a megfelelő felár megfizetése ellenében – a hátsó ülés egyébként már egyszínű, fekete bőr huzatot kap, csak az elsők kiváltsága a vajbőr betét.
A motorkínálat változatlan, az 1,0 literes háromhengeres alapmotor 79-82 lóerős (benzin, alkohol), az 1,6-os négyhengeres 115-118 lóerős, és ott van a Sandero R.S. a maga 145-150 lóerejével. Fontos változás, hogy amíg korábban az 1,6-os motorhoz ötfokozatú robotizált váltót adtak felár ellenében, a 2020-as változaton már a Nissan-féle X-tronic CVT váltót adják – ráadásul az alap Zen felszereltség kivételével (ahol extra) rögtön szériában.