Nem nagy meglepetés a Shooting Brake karosszéria az Audi TT-vel kapcsolatban, hiszen már a második generációt is így előlegezték meg, most azonban mindezt szabadidő-autónak öltöztették fel. A rend kedvéért 408 lóerő rendszerteljesítményű hibrid hajtással szerelték fel az Allroad Shooting Brake tanulmányt, így a sportkocsisághoz se fér kétség.
Összesen három erőforrás hajthat, az első tengelynél egy 2.0 literes benzines turbómotor (292 LE/380 Nm) és egy elektromotor (54 LE/270 Nm) hajt hatfokozatú automatikus váltón keresztül. Az összkerékhajtás virtuális, a hátsó tengely kerekeit egy 115 LE/270 Nm teljesítményű elektromotor mozgatja. A rendszerteljesítmény 408 LE/650 Nm, ennek ismeretében az 1,9 l/100 km-es szabványos fogyasztás inkább elméleti érték, főleg, ha a 4,6 másodperces 100-as gyorsulást és a 250 km/órás végsebességet próbálgatja a sofőr.
Maga a karosszéria 4,2 méter hosszú, a szélesség 1,85 méter, a magasság 1,41 méter – az Allroad-ság miatti emeléstől eltekintve ez lényegében megegyezik a jelenlegi autó méretével, a 2,51 méteres tengelytávolság 4 centiméteres bővülés. A karosszéria egyébként alumíniumból és karbonból készült, a hűtőrács-keret és a lökhárítókban elhelyezett betétet egy-egy tömb alumíniumból esztergálták ki. A fényszórók az A8-asból már ismert Matrix LED-et használják, a 19 colos felnik agya és a küllők alumíniumból készültek, a gumit tartó pánt karbon.
Egyelőre nem tudjuk, mindebből mennyi valósul majd meg sorozatgyártásban. A Shooting Brake karosszéria várhatóan egy évvel a kupé és kabrió után megvásárolható lesz majd – az MQB alapra való áttérés immár gazdaságilag is kifizetődővé teszi ezt -, az alumínium-karbon felni várhatóan az Audi Allroad Shooting Brake tanulmány sajátja marad. A már korábban megismert virtuális műszeregység meg valószínűleg felár ellenében választható felszerelés lesz majd.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!