Vannak olyan régiói a világnak, ahol még van igény nagy méretű, alvázas terepjárókra, nem az észak-amerikai szabadidő-autókat viszi ezekre a piacokra a Ford, hanem a Ranger testvérmodelljét, a piactól függően Everest/Equator néven forgalmazott autót állítja csatasorba. A platós haszonjármű új generációja minden eddiginél személyautósabb lett, ami jótékony hatással van a rövidebb tengelytávolságú, csavarrugós hátsó hidat használó kombira is.
Az elődhöz képest nagyobb a tengelytávolság és a nyomtávot is kiszélesítették 5 centivel, ezek az aszfalton javították a jármű képességeit, de fejlesztették a terepjáró-tudást is. Szériában adják az alsó védőlemezeket, az összkerékhajtású modellekhez már jár a zárható hátsó differenciálmű, a gázlómélységet 80 centire emelték, és az ARB tuningcég jóvoltából számos olyan extra kerül a gyári kiegészítők közé, amelyeket a terepezők kedvencei – például acélból készített, csörlő fogadására alkalmas lökhárítók.
Alapvetően a dízelekre koncentrál a választék, az alapmotor a 2,0 literes biturbó dízel lesz, amely Ambiente és Trend szinten csak a hátsó kerekeket hajtja, a Sport-nál már jár az összkerékhajtás és választható a 3,0 literes V6-os dízel, a Platinum csúcsmodellnél széria a hathengeres motor és az összkerékhajtás, 2023-tól piactól függően lesz elérhető a 2,3 literes EcoBoost turbómotor – a váltó minden esetben 10 fokozatú, automatikus egység. Alapszinten 10,1 colos képátlójú a központi érintőképernyő, a többibe 12 colos képernyővel kerül a Sync4A fejegység. Alapesetben 5 személyes az utastér, extraként kérhető 2 pótülés a csomagtartóba, utóbbiak gombnyomásra tűnnek el a raktér padlójába, ha nincs rájuk szükség. A Ford nem zárja ki az Everest/Equator Raptor megépítését, de egyelőre a piaci bevezetésre koncentrálnak – ahogy eddig, úgy a jövőben is Ausztráliában, Ázsiában, Dél-Afrikában és a Közel-Keleten fogják forgalmazni ezt az alvázas terepjárót.