Amíg az előző generációnál már a kész kombiból indultak ki, amikor a GLE szabadidő-autó kupéváltozatát elkészítették, addig az aktuális modellnél sokkal nagyobb szabadságot kaptak a formatervezők. Például a tengelytávolságot 6 centivel csökkentették a GLE kombihoz képest, igaz, az előd Coupét még így is 2 centivel túlszárnyalja a 2935 mm-es értékével. Nemcsak a hátul utazó lábtere bővült, de a beszállásnál fontos, hogy a hátsó ajtó hasznos nyílása 35 mm-rel lett nagyobb.
A vezető a korábbinál nagyobb üvegfelületeknek és az ebből adódó jobb kilátásnak örülhet, az utasokat jól megformált ülések tartják a helyükön, a beltérben egyébként 40 liternyi tárolókapacitást alakítottak ki. Az MBUX digitális segéd újdonsága, hogy valamikor a jövő év folyamán mág az Amazon Music szolgáltatás is elérhető lesz rajta keresztül. A csomagtér 655 literes, mágneses rögzítésű a kalaptartó, a 40:20:40 arányú hátsó ülés ledöntésével 1790 literesre növelhető a raktér, ami 70 literes bővülés az elődhöz képest.
Európában soros hathengeres motorokkal lehet majd első körben megvásárolni a GLE Coupét, a Mercedes-Benz modellekben a 3,0 literes biturbó dízel 272 LE/600 Nm vagy 330 LE/700 Nm teljesítménnyel választható, kettős SCR katalizátor tisztítja a kipufogógázokat. A Mercedes-AMG modell 435 LE/520 Nm teljesítményű benzinmotort kap, amelynek a munkáját egy 22 LE/250 Nm teljesítményű villanymotor segíti (48V-os lágy-hibrid rendszer). Alapfelszerelésként kapja az összes GLE Coupé a kilencfokozatú automatikus váltót és összkerékhajtást kap.