Ha a forma nem is kupés, a Volkswagen CrossBlue Coupé azért sportkocsis jellemzőkkel is rendelkezik. A motortérbe például egy turbófeltöltős, benzines V6-os került, aminek a munkáját elektromotorok is segítik – így lehet, hogy a 415 lóerős rendszerteljesítményű, konnektorról tölthető hibrid nevetségesen alacsony, 3,0 l/100 km a szabványos átlaggal üzemel. Ráadásul a VW azt állítja, csak a belső égésű motorral hajtva is mindössze 6,9 l/100 km a fogyasztás.
Az autó egyébként nem is annyira a Tiguan egy lehetséges utóda, sokkal inkább a Touareg típus jövőjét vetíti előre. A karosszéria ugyanis túlmutat a kompakt kategórián, hossza 489 cm, a szélesség 201 cm, a magasság 168 cm, a tengelytávolság pedig 298 centi – ami nagyjából a Touareg mérete, kicsit nagyobb tengelytávolsággal.
A technika előbb-utóbb biztos sorozatgyártásba kerül majd, hiszen már a sokadik hibrid-tanulmány a keresztmotoros alapon. Az elektromotorokat lényegében az összes, keresztbe beépítésre kerülő belső építésű motorral lehet párosítani, jelen esetben még extra méretű akkumulátor is van a fedélzeten – ami 30 km megtételére elegendő energiát képes tárolni, de van egy 230 V/16 A teljesítményű elektromos csatlakozás, amivel például vészhelyzetben lehet áramot kinyerni a Volkswagen CrossBlue Coupé-ból.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!