Már a hivatalos bemutató előtt megdöntötte a sorozatgyártású szabadidő-autók Nürburgring-körrekordját a Porsche Cayenne sorozat csúcsmodellje, a Turbo GT nevű változat. Hivatalosan nem szerepel a névben, de csak a Coupé karosszériával, négyszemélyes utastérrel érhető el ez a kivitel, amely kedvéért alaposan átalakították a 4,0 literes V8-as biturbót.
A blokk és a hengerfej változatlan, de a főtengelyt, a hajtókarokat és a dugattyúkat is módosították, a turbófeltöltőket, a vezérművet és a befecskendezést is átalakították, a teljesítmény így 640 lóerő (+90 LE), a maximális nyomaték 850 Nm (+80 Nm). A sportkipufogó nem csak a teljesítményt, de a hangélményt is növeli azzal, hogy kihagyják belőle a középső dobot. A nyolcfokozatú duplakuplungos váltó gyorsabban kapcsol, az osztómű vízhűtést kapott. Elöl szélesebb felnik és nagyobb kerékdőlés javítja a tapadást, a hasmagasságot 17 mm-rel csökkentik, a menetstabilizáló és a felfüggesztés-vezérlést átprogramozták, az első- és a hátsó kormányművet is módosították.
Mindezen módosítások eredményeként a 0-100 km/óra gyorsulás 3,3 másodpercig tart (-0,6 s), a csúcssebesség 300 km/órára emelkedik. Az aranyszínű felnik mögött karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik a lassulásról. A Porsche Cayenne Turbo GT a látható karbon díszekről ismerhető fel, utasterében a az Alcantara kárpit a meghatározó, itt debütál a németek következő generációs fejegysége, a PCM 6.0. Németországban szeptemberben adják át az első példányokat a megrendelőknek, az alapár 196 078 euró.