Az utolsókat rúgja az orosz Marussia, a fejlesztőrészleg utolsó 20 alkalmazott is otthagyta a céget – miután 14 hónapja nem kaptak fizetést – a hírek szerint 2013-ban álltak le a tulajdonosok a cég finanszírozásával. Persze azok azt mondják, minden rendben van a cégnél, az orosz állam számára készítendő luxusautók – és az annak alapját használó civil járművek – fejlesztése is a tervek szerint megy majd. Kérdés, hogyan, ha nincs ember a feladatra? A Marussia F1 csapat még versenyez…
De nem csak az egyetlen csőd az orosz autóiparban, a 2010-ben bejelentett e-mobile nevű orosz fejlesztésű hibrid gyártója is bedobta a törülközőt – de itt legalább nem megy veszendőbe az eddig végzett munka. Az eddig kifejlesztett technológiát 1 rubelért eladták a NAMI állami autóipari kutatóintézetnek, akiknek szándékában áll annak hasznosítása – például a Lada márkánál, ahol a többségi tulajdonos Renault mellett az orosz állam a második legnagyobb részvényes. A E-Mobile (vagy Yo-Auto) alapítója azzal indokolta a projekt lezárást, hogy az utóbbi pár hónap alatt annyira megváltozott a gazdasági környezet – gyengült a rubel árfolyama, lelassult az orosz autópiac növekedése – hogy belátható időn belül nem lehetett volna nyereségesen működő autógyárat létrehozni csak a hibrid autóra építve.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!