Tavaly nyáron ünnepelték a fél évszázados évfordulóját annak, hogy a Nissan márka egy 240Z-vel megnyerte a Safari Rally-t, ebből az alkalomból a japánok formatervezői a versenyautó – amit 2013-ban felújítottak és azóta különféle rendezvényeken szerepel – megjelenését adaptálták a Juke szabadidő-autóra.

Nagy sikert arattak a digitális tervek, így aztán eldöntötték annak gyakorlati megvalósítását is, mostanra készültek el a Juke Rally Tribute nevű tanulmánnyal, épp időben ahhoz, hogy a piacon most rajtoló öntöltő hibrid hajtást támogassák. Nem nyúltak a Juke Hybrid hajtáshoz, tehát az 1,6-os szívómotor 94 LE/148 Nm teljesítményű, a villanymotor 49 LE/205 Nm teljesítményű, a belső égésű motor fordulatszám-szinkronizálásárt felelős indítógenerátor 20 lóerős – utóbbira a körmös tengelykapcsolót használó váltó miatt van szükség.

Megkönnyítette a formatervezők dolgát, hogy a második generációs Juke-ot előjelző 2015-ös Gripz tanulmánynál is a 240Z inspirálta őket, amelyeket most rali-részletekkel egészítettek ki. A hatalmas átmérőjű kerekek miatt meg kellett növelni a kerékjáratok méretét, és nem hiányoznak a kiegészítő fényszórók sem. Megerősített, hosszabb rugóutakkal dolgozó felfüggesztést használnak, a 265/70 R16-os terepgumik jó tapadást biztosítanak laza talajon. A korabeli szponzorok matricái és a 11-es rajtszám is megjelenik a piros-fehér karosszérián.

Az utastérben a karosszériát kimerevítő bukókeret a meghatározó, a hátsó ülések helyén most pótkerekek utaznak, az első utasokra 4 pontos övek vigyáznak. A versenyautókban is használt tűzoltóberendezés mellett átbeszélő is van a Nissan Juke Rally Tribute belsejében.