A hetvenes-nyolcvanas években voltak népszerűek az Egyesült Államokban az átalakított kisteherautók, amelyek belső terét házilagos módszerekkel tették kényelmesebbé a tulajdonosok, amiből aztán külön külön üzletág alakult ki. Újabban már igazi luxusbuszok is készülnek, és a Ford szeretné, ha az új Transit 2-Ton komoly szereplő lenne ebben a szegmensben, amihez a Galpin Auto Sports segítségét kérte.
A Ford Transit Skyliner külsejét ezüst-sötétszürke fényezés és jó sok króm teszi egyedivé, a belsőt pedig négy darab fotel és egy adag csúcstechnika. Noha alapvetően sofőrös járműről van szó, ahol a tulajdonos az átépített hátsó részben utazik, az ülések átrendezéséhez nincs szükség kézi munkára. Egy, okostelefonra telepített alkalmazás segítségével négyféle elrendezés közül lehet választani. Tárgyalóként egymással szembe fordulnak a fotelek és előbújik egy asztal is, mozi-módban a válaszfalra rakott, 52 col képátlójú vetítővászon felé néznek az utasok, pihenő módban ledőlnek a háttámlák és előjönnek a lábtartók, és van olyan elrendezés is, amikor a nyitott oldalajtó köré csoportosulnak a székek, ilyenkor az utastér elhagyása nélkül vehetnek részt egy rendezvényen az utasok.
A szórakoztatásról műholdas kapcsolat és beépített bár gondoskodik, a 7.2-es fedélzeti hifi hangszóróit kézzel készítették Franciaországban. Apró figyelmességként a belső tér kárpitozásához passzoló poggyászkészletet is készítettek, igaz, azok közel se töltik meg a hosszú-magas karosszéria hátuljában lévő csomagtartót. Műszakilag nem nyúltak a Ford Transit 2-Ton-hoz az átalakítás során, a Skyliner orrában a 350 lóerős, 3,5 literes EcoBoost dolgozik, ami 6 fokozatú automatikus váltó közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!