A Niva Legend technikáját (motor, összkerékhajtás), de modernebb megjelenésű és nagyobb méretű karosszériát használó Niva Travel terepjáró az olcsóbb modellek közé tartozik Oroszországban, és az AAT (Alfa Automotive Technologies) karosszériaelemeket préselő és azokat a gyáraknak beszállító vállalkozás szerint ideális egy platós kisteherautóhoz. Az elhatározást tett követte, és a gyakorlatban is megépítették a prototípust, amely a Lada 1999-es hasonló irányú és a prototípus-stádiumban megmaradt próbálkozásával ellentétben nyújtott fülkét kapott.
Az AAT úgy vélte, fontosabb megőrizni az első ülések állítási tartományát, az 500 kg-os terhelhetőség mellett amúgy se fognak nagy méretű rakományt szállítani. A platós Niva Travel esetén a karosszériaelemek 40%-ka új – ezekhez a présformát az AAT már elkészítette –, és a felmérésük szerint évi 4000 darabra lehet igény Oroszországban. Már folynak a tárgyalások a Ladával a sorozatgyártásról, a ez sikerrel zárul, akkor az utólagos átalakításnál sokkal olcsóbban lehet majd kínálni az autót – egyelőre azonban semmilyen céldátumot nem mondtak a Lad aNiva Travel pickuppal kapcsolatban.