A Ford 2003-ban hívta életre az Egyesült Államokban a Driving Skills for Life kampányát, aminek kiváltó oka az volt, hogy a statisztikák szerint a 18-25 éves korosztályban a vezető halálok a közlekedési baleset volt. Kifejezetten a friss jogosítvánnyal és kevés rutinnal rendelkező fiatalokat célozza a félnapos program, amely során megismerkedhetnek a résztvevők a rájuk leselkedő veszélyekkel és azzal is, hogyan lehet ezeket kezelni.
Világszerte egységes a képzés, tehát ugyanazt a programot kapják Magyarországon a jelentkezők, mint azok, akik például a Fülöp-szigeteken vesznek részt egy tanfolyamon. Európában öt éve létezik a Driving Skills for Life, amelyhez most csatlakozott a magyar képviselet. Évente egy alkalommal jön a vándorcirkusz hozzánk, ekkor két napon keresztül folyik a gyakorlati képzés, összesen négy turnusban.
Optimálisan 80 fős egy-egy foglalkozás, vasárnap délelőtt 96-an, délután viszont 117-en vettek részt a képzésen. Utóbbiak ráadásul szakadó esőben várakoztak addig, amíg sorra nem kerültek az egyes moduloknál, ami jelzi, hogy a magyar fiatalok tényleg szeretnének megtanulni jól vezetni. Nem véletlen egyébként, hogy Magyarországon Fiestákkal kellett végrehajtani az egyes feladatokat, a tapasztalatok szerint még ezek is sokkal jobb autók annál, amit egy átlagos fiatal autóvezető a „keze közé kaparint” – az Egyesült Államokban Mustangokkal kell végrehajtani a feladatot, mert arrafelé viszonylag hamar ülnek a fiatalok hasonló teljesítményű autóba.
Mustang a budapesti rendezvényen is volt, szemléltetési céllal, szóban magyarázták el az érdeklődőknek, mi a különbség első- és hátsókerékhajtású autó között. Az instruktorok, akik között vezetéstechnikai központban dolgozó szakember, és a katasztrófavédelem oktatói is megtalálhatóak voltak, mindenkit arra bátorítottak, legyen bármilyen „buta” kérdése a résztvevőknek, tegyék azt fel, hiszen most profi választ kapnak majd a felvetéseikre. Az is segít a fiatalok figyelmét a biztonságos vezetés felé terelni, hogy a katasztrófavédelmi szakemberek munkájuk során gyakran vágnak ki a roncsautókból sérült embereket, első kézből származó élményeket tudnak megosztani a jelenlévőkkel – elrettentésül.
Érdekes statisztikai adat, hogy a közlekedési balesetben elhunyt fiatalok 81 %-a fiú és 19 %-a nő, a különbség abból adódik, hogy utóbbiak megfontoltan, óvatosan vezetnek, míg a fiatal férfiak szeretnek elmenni a határig. Speciális műanyag papuccsal körbevett hátsó kerékkel mutatják meg a fiataloknak, mi is az a túlkormányzottság, de van részeg- és másnapos ruha,
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!