Az Audi Sport mérnökei az eddigi legvadabb, kompakt modelljüket készítették el az RS3 Performance Edition képében, a kifejezetten a maximális vezetési élményre vágyó ügyfeleknek az elérhető extrafelszerelések összeválogatása mellett még 7 lóerős teljesítménynöveléssel is kedveskednek – ennek eléréséhez a nagyobbik turbófeltöltő maximális töltőnyomását 1,6 bar-ra emelték (+0,1 bar).
Az eredmény 407 lóerős teljesítmény, amit 100 fordulattal magasabban (5700-7000/perc között) ér el az 5 hengeres turbómotor, a maximális nyomaték változatlanul 500 Nm, de azt 100 fordulattal szélesebb tartományban (2250-5700/perc) között tud a Győrben gyártott blokk. Amíg a 0-100 km/óra gyorsulás idejében ez még nem jelent változást – rajtautomatikával 3,8 másodperc –, a végsebesség-limitet 10 km/órával feljebb, 300 km/óránál szabták meg, amivel rekordautó lett az RS3 Performance Edition, hiszen eddig még nem volt ilyen gyors, sorozatgyártású kompakt autó a piacon.
De az autópályán száguldás csak az egyik erőssége az autónak, a másik a kanyarodás, ott van a fedélzeten az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal ellátott RS sportfutómű, a 19 colos felnikre a semi-slick mintázatú Pirelli P Zero “Trofeo R” abroncsokat szerelnek (elöl 265/35, hátul 245/35 méretben), az első tengelyen a karbon-kerámia féktárcsákat 6 dugattyús nyergek szorítják. Újraprogramozták az RS nappali menetfényét, így üdvözléskor a bal oldali jeleníti meg a kockás zászlót, a jobb oldali lámpa a 3-0-0 számokat mutatja – ezzel egyfelől a végsebességet közlik, másfelől a Performance Edition darabszámát. Ötajtósként 75 000 euró, Sedan-ként 77 000 euró a vételár.