Az új modellévre nem csak a felszereltségek tartalmát bővítették ki a Mazda2-es kisautónál, de az 1,5 literes Skyactiv-G lágyhibrid szívómotort is alaposan átdolgozták. A hengerfej átalakításával bevezették a Diagonal Vortex Combustion elnevezési égési eljárást, amelynél nagyobb sebességgel áramlik az égéstérbe a levegő, a gyorsabban kavargó levegőben egyenletesebben oszlik ez az üzemanyag, ami így tökéletesebben ég el. Ennek segítése érdekében a kompresszióviszonyt 12:1-ről 14:1-re növelték.
A WLTP mérés alapján 6,8%-kal csökkent a szabványos fogyasztás, ami így 4,9 l/100 km-re csökkent, a Skyactiv-X motorral szerzett tapasztalatok alapján írták át a motorvezérlő szoftvert, így javult a négyhengeres gázreakciója. A teljesítmény továbbra is 110 LE (6000/perc), a maximális nyomaték 142 Nm (3500/perc), a váltó hatfokozatú kézi kapcsolású vagy automatikus lehet, Japánban mindkettőnél opciós az összkerékhajtás. Az extrafelszerelések listáján körkamera, vezetéknélküli telefontölő, és az Android Auto mellett már Apple CarPlay kapcsolódási lehetőség is van, két új színnel bővült a választék (Platinum Quartz Metallic, Sunlit Citrus).