A Fiesta testvérmodelljeként adja magát, hogy a Puma szabadidő-autóból is elkészítették az ST változatot, persze a flottafogyasztási előírások elől a Ford Performance mérnökei se menekülhettek, úgyhogy Eco, azaz gazdaságos üzemmód is választható. Annak érdekében, hogy a vezetési élmény ne szenvedjen csorbát a magasabb építés és így súlypont miatt, az extralistán mechanikus részlegesen önzáró differenciálművet is találni, amihez rögtön Michelin Pilot Sport 4S abroncsokat is adnak.
Áthangolták a felfüggesztést, a hátsó torziós híd 40%-kal merevebb a normál Pumáénál, elöl 24, hátul 28 mm átmérőjű kanyarstabilizátorokat használnak, a kormánygép áttételezése negyedével gyorsabb. A fékek méretét fizikailag 17%-kal növelték meg (elöl 325, hátul 271 mm-es átmérő), a fékszervot is módosították, hogy jobb legyen a pedálérzet. Alapáron 19 colos felniket adnak. A motorháztető alatt az 1,5 literes, 200 lóerős háromhengerest találjuk (320 Nm 2500-3500/perc), ami 6,7 másodpercig tartó 0-100 km/óra gyorsulást tesz lehetővé, az előzetes mérések alapján a szabványos fogyasztás 6,9 l/100 km a WLTP-mérés szerint.
Az új légterelők nemcsak a látványt szolgálják, de 80%-kal nagyobb leszorító-erőt is generálnak, nagyobbak az első légbeömlők, az első sorban Recaro kagylóülésekben lehet helyet foglalni. A választható karosszériaszínek között új a fényképeken is látható Mean Green nevű zöld.