Azt reméli a Renault Csoport az Ampere nevű részlegének megalapításától – alapító befektető még a Nissan és a Mitsubishi, a Qualcomm tervezi a belépést -, hogy a márkák felett működő szervezet felgyorsítja a villanyautók terjedését azáltal, hogy olcsóbbá teszi azok előállítását. Változatlan hatótávolság mellett 50%-kal olcsóbb akkumulátor, 25%-kal olcsóbb gyártási költség szerepel a célkitűzések között, és az, hogy szoftver alapú szolgáltatásokkal is bevételt termelnek majd. Lényegében arról van szó, hogy az Ampere és az oda áthelyezett mérnökök fejlesztik az AmpR Small (ex CMF-B EV) és AmpR Medium (ex CMF-EV) műszaki alapokat, és így az arra épülő járműveket is.
A cél, hogy a Renault kínálatában 2031-ben már 7 villanyautó legyen, a meglévő modellek mellé elsőként 2024 első negyedévében mutatják be a Renault 5-ös kisautót, majd ennek szabadidő-autó változata, a Renault 4-es következik, és most azt is bejelentették, hogy 2026-ban akarják piacra dobni a szupertakarékos városi villanyautóvá alakuló Twingo-t. Az első generációs modell megjelenését idézik fel látványos LED-es világítással kiegészítve, illetve azzal a fontos eltéréssel, hogy 5 ajtós a karosszéria. Néhány fontos számot is elárultak a Renault Twingo EV-ről: 10 kWh/100 km alatti fogyasztás, egy 2023-as benzines autóhoz képest 75%-kal alacsonyabb CO2-terhelés az egész életciklusra nézve, 20 000 euró alatti indulóár (finanszírozásnál 100 euró alatti havidíj) állami ösztönzők előtt. Ezek után kíváncsian várjuk a Renault Twingo feltámadását.