Elektrifikáció terén egész jól áll a Lexus Európában, hiszen most is 90%-ban öntöltő és plug-in hibrid, illetve villanyautókat értékesít (hazánkban 99%), jövőre pedig egy újabb villanyautót dobnak piacra a nagy méretű RZ 450e-vel, ami Direct4 összkerékhajtással és elektronikus kormányzással hoz újat – no meg az akkumulátor-garanciával, miszerint 10 év után még az eredetinek a 90%-át tudja a telep.
De ez nem minden, most pár újabb részletet tudhatunk meg a márka következő szuperautójáról, az LFA örökébe lépő típusról, amelyet egyelőre Electrified Sport Concept-ként állítottak ki, és azt mondják, 2 másodperc körüli 0-100 km/óra gyorsulásra lesz képes. Az akkumulátoros-elektromos hajtást szuperlapos kupé karosszériába csomagolták, nem hiányoznak a hatalmas lég be- és kiömlők a látványosan ívelt karosszérialemezekről.
De ez nem minden, hiszen közben a Lexus fejlesztőmérnökei elkezdtek dolgozni a kézi kapcsolású villanyautón is. Először csak próbaképpen építettek egy prototípust egy UX 300e-ből váltókarral és kuplungpedállal, hogy megvizsgálják, mitől jelent egyet a vezetési élmény és a kézi váltás sokak számára, aztán külön projekt lett ebből.
„Kívülről ez az autó éppen olyan csendes, mint bármelyik akkumulátoros elektromos autó. De, ha a vezetőnek úgy tartja kedve, átélheti a kézzel történő sebességváltás élményét. Ráadásul a szoftveralapú megoldás képes különböző járműtípusok vezetési élményét átadni, a vezető kezébe adva az irányítást az előnyben részesített program kapcsán” – árulta el Takashi Watanabe, a Lexus Electrified főmérnöke.